Viktiga möten februari – mars

19 februari

Medlemsmöte då vi fortsätter framtagande av lokalt program för valåret 2018. Vi träffas kl 18.30 på lokalen, Kungsgatan 1 i Kramfors. Välkomna. Ta gärna med någon vän eller annan intresserad av partiet och kommunalt arbete. Politik ska göras lokalt och tillsammans kan vi göra skillnad

8 mars

På biblioteket anordnas 8:e marsfirande, Internationella kvinnodagen. Då får Kramfors besök av

Fatemeh Khavari . Endast 17 år gammal lyckades Fatemeh Khavari få tusentals människor med sig i sin kamp för att stoppa utvisningar av ensamkommande. Nu har hon fyllt 18 år men fortsätter kämpa med samma glöd och mod. Hon är känd som talesperson för Ung i Sverige och inititaivtagaren till sittstrejken som började på Mynttorget i Stockholm hösten 2017. I ett samtal med Anna Norvell berättar Fatemeh Khavari om livet, engagemanget och politiken.

Ahmad Ahmadi -Talar om kvinnors kamp för frihet i Afghanistan. Ahmad Ahmadi är journalist och fotograf, bosatt i Kramfors, ursprungligen från Afghanistan. Och medlem av Vänsterpartiet

Kramfors efter #metoo – Kvinnliga Kramforspolitiker läser upp anonyma vitnessmål från uppropet #imaktenskorridorer

Arrangörer är NBV, Ådalens Afrikagrupp, Kramfors Bibliotek, IOGT-NTO, Internationella Kvinnoförbundet