EU-val

Den 26 maj går vi till val igen. Partiets första namn är Malin Björk. Går det bra för V, så kan vi skicka 2 vänsterpartister till parlamentet. Vänsterpartister har gjort skillnad i många frågor och bedrivit aktiv opinionsbildning och tagit viktiga initiativ i miljöfrågor och i jämställdhetsfrågor. Vänsterpartiet prioriterar miljö-klimat dvs det nödvändiga och avgörande omställningsarbetet. Vi kommer också att vara en kraft mot den högervåg som drar genom europa. Det är viktigt att alla som brukar rösta på Vänsterpartiet också röstar för V i EU-valet. Klimatarbetet i EU måste skärpas ytterligare: Hela samhället måste ställas om, ekonomin ska styras in mot klimatinvesteringar, flyget ska beskattas och handeln med utsläppsrätter måste skärpas. De som släpper ut mest måste betala för konsekvenserna! En ökad jämlikhet i Sverige, i Europa och i världen är också en nödvändighet för att omställningsarbetet ska kunna fungera. En röst på V i EU-valet är en röst för detta arbete!